Hos DIN TØJMAND handler du lokalt - også når du handler online
Din ordre afsendes fra nærmest mulige DIN TØJMAND butik
Gratis levering på ordrer over kr. 300,-
Vær opmærksom på, at alle varer ikke findes i alle butikker
Alle varer købt inden jul kan byttes indtil 7. jan. 2019
0
Varekøb:
Fragt:
DKK 0,-
DKK 0,-
Total:
DKK 0,-
Altid fragtfri levering på bestillinger over DKK 300 og landsdækkende bytteservice
Gå til kassen...

Handelsbetingelser

Indledning

www.dintojmand.dk ejes og drives af Dress Partner a.m.b.a., CVR-nr. 62 88 11 19, Stamholmen 147, 5., 2650 Hvidovre, tlf. 36 38 38 36, mail: webshop@dintojmand.dk.

Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på www.dintojmand.dk til levering i Danmark, dog ikke Grønland og Færøerne.

Bestilling og betaling

www.dintojmand.dk er åben 24 timer i døgnet, og du kan derfor næsten altid handle. Det kan dog ske, at vi lukker butikken grundet vedligeholdelse. Du kan kun foretage køb, når butikken er åben og tilgængelig.

For at handle på www.dintojmand.dk skal du være fyldt 18 år og i besiddelse af gyldigt betalingskort, som vi accepterer. Hvis du endnu ikke er fyldt 18 år, kan du dog alligevel købe varer, hvis du har indhentet din værges accept eller i øvrigt har juridisk ret til at indgå købet.

Du vælger de varer, du vil købe, og lægger dem i "indkøbsposen".  Du kan frem til selve bestillingstidspunktet rette i indholdet af indkøbskurven, og du kan løbende kontrollere indholdet samt prisen for varerne.

Eventuelle ekstra betalinger for fx fragt og betalingskortgebyrer vil først blive udregnet, umiddelbart inden du er klar til at betale.

Når du er klar til at bestille, klikker du på "Gå til kassen", hvor du indtaster dit navn, adresse, e-mail, tlf.nr., betalingsform og vælger leveringsform.

Du kan ændre indholdet i indkøbsposen, indtil du bekræfter dit køb ved at trykke på knappen "Godkend og betal". Herefter går din ordre videre til www.dintojmand.dk.

Ved betaling med betalingskort er du altid sikret mod misbrug. Du har nemlig mulighed for at afvise en betaling, når du modtager din betalingsoversigt. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af, at dit kort bliver misbrugt i en internet-butik, der benytter DIBS (Dansk Internet Betalingssystem) som sit betalingssystem. www.dintojmand.dk benytter DIBS.

Data du sender ved køb med betalingskort er krypterede - og det er således kun PBS, der kan læse dem. Hverken DIN TØJMAND eller andre har mulighed for at læse dine data. Beløbet for varerne trækkes først, når varerne sendes fra DIN TØJMAND. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

På www-dintojmand.dk kan du betale med følgende kort: Dankort, VISA, Mastercard, Maestro, JCB, American Express samt Mobilepay. Der pålæges ikke gebyrer ved betaling.

Levering

Når du køber en vare hos DIN TØJMAND inden kl. 16.00, går der som hovedregel 1 - 5 arbejdsdage, inden du får varen leveret. Lørdag, søndag, helligdage, Grundlovsdag samt 24.12 og 31.12 betragter vi ikke som arbejdsdage.

Pakkepost med GLS
Vi sender dine varer med GLS. Alle varer og gavekort sender vi som pakkepost med pakkesporingsnummer. Du har derfor altid mulighed for at følge status på din bestilling via pakkesporingsnummeret, som vi sendte til din mail, da du modtog din ordrebekræftelse.
Her kan du følge din pakke hele vejen hjem til dig.

Hent din vare i GLS Pakke Shop
Du bestemmer selv hvor og hvornår, du vil hente din pakke, når du vælger at få den leveret i en af GLS' ca. 550 Pakke Shops. Pakken skal dog afhentes inden for 10 dage. Herefter sender GLS pakken tilbage til os.

Når pakken er klar til afhentning i den Pakke Shop, du valgte i forbindelse med dit køb, får du automatisk en mail/sms. Pakken kan nu hentes mod forevisning af gyldig ID.

Vi leverer fragtfrit på ordrer fra 300,- året rundt. Såfremt bu bestiller for mindre end kr. 300,- pålægges et leveringsgebyr på kr. 39,-

Skulle du fortryde dit køb, kan du returnere dine varer gratis i din lokale DIN TØJMAND eller sende varen tilbage til afsender.


Vil du selv hente din vare
Så kan du vælge at hente den i en af DIN TØJMAND's fysiske butikker. Er det dit ønske, så gør du os blot opmærksom på dette i betalingsforløbet under levering. Her vælger du den butik, du ønsker at afhente din vare i.

Er uheldet ude
Hvis uheldet er ude, og vi pludselig opdager, at en vare alligevel ikke er på lager, i restordre eller ikke er en bestillingsvare, kontakter vi dig hurtigst muligt for at aftale nærmere.

Vi leverer kun i Danmark. 



Medlemsoplysninger
Vælger du at registrere dig som bruger, gemmer vi dine personlige oplysninger for at kunne yde dig ekstra service som medlem. Vi gemmer alene de oplysninger, der er nødvendige for at kunne give dig den service, du har ønsket og tilmeldt dig aktivt.

Har du spørgsmål til vores behandling af personlige data, er du meget velkommen til at sende en mail til webshop@dintojmand.dk.

E-markedsføring
Du vælger selv, om du vil modtage vores nyhedsbrev. Nyhedsbrevet indeholder information om DIN TØJMAND og vores produkter, relevante tilbud mm. Nyhedsbrevet modtager du kun, når du har sagt udtrykkeligt ´ja tak´ hertil. Du kan kun modtage nyhedsbreve såfremt du er medlem af DIN TØJMAND´s FANKLUB.

Kvittering for modtagelse af bestilling og ordrebekræftelse

Når du har bestilt en vare hos os, modtager du en ordrebekræftelse. Der er imidlertid først indgået en bindende købsaftale, når du har modtaget en endelig faktura fra os.

14 dages fortrydelsesret

Når du handler på nettet og hos www.dintojmand.dk har du normalt 14 dages fortrydelsesret, hvor du kan meddele os, at du fortryder købet og derpå returnere varen til os.

Nogle varer er ikke omfattet af fortrydelsesretten, og det vil i så fald fremgå i bestillingsforløbet.

Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag. I tilfælde af flere forskellige varer, som er bestilt på én ordre, men leveres enkeltvis, løber perioden fra modtagelsen af den sidste vare.

Du må efter modtagelsen alene håndtere varerne på en måde, så du kan fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på.

På nogle varer er der ikke fortrydelsesret, eller man kan miste sin fortrydelsesret.  Vi giver besked i ordrebekræftelsen, hvis der er varer, hvor fortrydelsesretten ikke gælder, fx på grund af varens art.

For at gøre fortrydelsesretten gældende, skal du ved en utvetydig erklæring give os meddelelse herom senest 14 dage efter modtagelsen af varen. Du kan benytte denne standard returseddel, hvis du ønsker at fortryde dit køb.

Returnering          

Hvis du fortryder købet, skal varerne tilbageleveres til afsenderbutikken. Du finder adressen i øverste højre hjørne af din faktura eller på retursedlen, som du finder i kassen sammen med dine bestilte varer. Du er også altid velkommen til at besøge din lokale DIN TØJMAND og bytte varerne her.

Ved tilbagelevering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.

Du skal selv betale udgifterne ved tilbagelevering af varen, når du fortryder.

VIGTIGT
Vi forventer, at du afsender varerne hurtigst muligt efter, du har givet besked om fortrydelse, og du skal sende dem retur senest 14 dage efter, du har fortrudt.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Dokumentation for dit køb samt returseddel

Du skal vedlægge retursedlen som du modtog sammen med varen, eller anden dokumentation for dit køb. Såfremt den er bortkommen kan du finde en blank version her.

Tilbagebetaling

Når vi modtager varen, undersøger vi den, og du får tilbagebetalt det beløb, du har indbetalt til os ved købet.

Beløbet bliver altid overført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med. Har du fx betalt med kort, tilbageføres købsbeløbet til det betalingskort, du brugte ved købet.

BEMÆRK:
Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi

  • du reelt har taget varen i brug,
  • den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den,
  • du har håndtereret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varens art, egenskaber og den måde, som den fungerer på,
  • du har ikke fulgt de begrænsninger i fortrydelsesretten, der følger af plombering, varetype mm

Reklamation 

Dit køb af omfattet af købeloven, herunder mangelreglerne. Det betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. R

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal kontakte os indenfor "rimelig tid"

Du skal reklamere indenfor "rimelig tid" efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som muligt. Reklamationstiden er jvf. købeloven 24 måneder.

Du kan reklamere ved enten at kontakte den butik der har fremsendt varen, besøge din lokale DIN TØJMAND, eller kontakte webshoppen via mail til webshop@dintojmand.dk eller på tlf. 36 38 38 36.

Afhængig af den konkrete situation vil du modtage de videre instrukser.

Varen skal sendes til afsenderbutikken. Du finder adressen i øverste højre hjørne af din faktura eller på retursedlen, som du finder i kassen sammen med dine bestilte varer. Du er også altid velkommen til at besøge din lokale DIN TØJMAND og bytte varerne her.

Når du returnerer varen, bedes du samtidig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er. Brug gerne vores returseddel, som du finder i kassen med dine bestilte varer, eller som du kan downloade her. Det letter vores sagsbehandling, og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen.

Ved berettiget reklamation refunderer vi rimelige fragtomkostninger

Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine rimelige fragtomkostninger til at sende varen retur til os. I modsat fald skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse.

Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne indtil vores modtagelse. Gem derfor postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track and trace nummer.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Persondata

For at kunne handle på www.dintojmand.dk skal du som minimum oplyse:

  • Navn
  • Adresse
  • E-mailadresse
  • Telefon/mobilnummer

Ovenstående data bliver gemt med oplysninger om, hvilke varer du har købt, i fem år fra udgangen af det regnskabsår, oplysningerne vedrører, jf. bogføringslovens § 10, hvorefter oplysningerne slettes.

Har du oprettet et login til at kunne foretage selvbetjening hos os, vil dine personlige oplysninger samt ordreinformationer dog ikke blive slettet, med mindre du beder os herom.

Oplysninger videregives eller sælges ikke til tredjepart, medmindre dette sker i forbindelse med en omstrukturering eller et helt eller delvist salg af virksomheden. Eventuel videregivelse i sådan situation vil ske i overensstemmelse med den til enhver tid gældende persondatalovgivning.

Som kunde har du mulighed for indsigt i vores registrering af data om dig, og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne om dette i lov om behandling af personoplysninger og henvendelse i forbindelse hermed rettes til dataansvarlig Mogens Bjørn Jensen via e-mail til mbj@dresspartner.dk 

Cookies

Ved at benytte www.dintojmand.dk accepterer du, at vi bruger cookies. En cookie er en lille datafil, som vi lægger på din computer for at kunne holde styr på, hvad der sker under dit besøg og for at kunne genkende computeren. En cookie er ikke et program og indeholder ikke virus.

Ønsker du at læse om, hvilke cookies der bruges på www.dintojmand.dk, samt hvorledes du sletter cookies så klik her.

Lovvalg og værneting

Køb af varer på www.dintojmand.dk er undergivet dansk ret. Enhver tvist afgøres af de ordinære danske domstole.

E-mærket

www.dintojmand.dk er godkendt til at benytte e-mærket. Har du en tvist vedrørende en konkret handel, har du altid mulighed for at benytte dig af e-handelsfondens professionelle tvistløsningsfunktion.

Du har fri adgang til e-handelsfondens Forbruger Hotline, hvis du har spørgsmål eller brug for hjælp. Ring til e-handelsfondens Forbruger Hotline på telefon 44 85 85 90 alle hverdage fra kl. 9-15.

Oplysning om klagemuligheder:

En klage over en vare købt hos os kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via: www.forbrug.dk

EU-kommissionens online klageportal (ODR) kan anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særligt relevant, hvis du er forbruger med bopæl i i et andet EU-land. Klager indgives her...

Ved indgivelse af klage skal du angive vores e-mail adresse: webshop@dintojmand.dk

www.dintojmand.dk opdateres løbende.

Handelsbetingelserne er senest opdateret i juli 2017